Episode 2: De to nye nofollow-attributter

I episode 2 af Linkbyggerne kan du høre Alexander og Henrik tage de to nye nofollow-attributter under luppen. Hør for og i mod og om hvorvidt du selv bør benytte dem eller ej.

Se Linkbyggerne episode 2 som video:

Information om emnet: De to nye nofollow-attributter

Velkommen til en ny episode af Linkbyggernes podcast, hvor denne gang fokus er rettet mod de to nyere nofollow-attributter: rel=”ugc” og rel=”sponsored”. Disse attributter blev introduceret af Google for at give webmastere og SEO-eksperter en mere detaljeret kontrol over, hvordan de behandler indgående links, og hvordan de kommunikerer linkintentioner til søgemaskiner. I denne episode udforskes betydningen af disse attributter, deres anvendelse og deres indflydelse på SEO-strategier.

Attributterne rel=”ugc” og rel=”sponsored” er udvidelser af det oprindelige nofollow-attribut (rel=”nofollow”), som blev oprettet for at give webmastere mulighed for at angive, at et bestemt link ikke skulle tælles med i søgemaskinernes linkpopularitetsanalyser. Dette var en reaktion på udbredt linkspam og manipulative linkbuilding-teknikker, som havde negativ indflydelse på søgeresultaternes kvalitet og relevans.

I denne episode gennemgås forskellene mellem rel=”ugc”, rel=”sponsored” og det traditionelle rel=”nofollow” samt hvornår og hvordan man bør bruge de forskellige attributter. Herunder udforskes følgende aspekter:

rel=”ugc”: Denne attribut er designet til at mærke links, der stammer fra brugergenereret indhold, såsom kommentarer og forumindlæg. Det hjælper søgemaskiner med at identificere og adskille indhold skabt af brugere fra indhold skabt af webstedets ejer eller redaktører.

rel=”sponsored”: Denne attribut er beregnet til at mærke links, der er oprettet som led i sponsoreret indhold, reklame eller andre kommercielle aftaler. Det signalerer til søgemaskiner, at linket er betalt for og ikke nødvendigvis en organisk henvisning baseret på indholdets kvalitet og relevans.

Derudover vil episoden dække, hvordan implementeringen af disse nye attributter påvirker linkbuilding-strategier og hvordan man kan tilpasse sin SEO-tilgang for at optimere hjemmesiders præstationer i lyset af disse ændringer. Eksempler på bedste praksis og anbefalede teknikker til korrekt brug af rel=”ugc” og rel=”sponsored” præsenteres også.

Forbered dig på en spændende og informativ episode, hvor de to nye nofollow-attributter og deres indvirkning på SEO udforskes. Lær hvordan du kan optimere din hjemmesides linkprofil, navigere i det nye SEO-landskab og forbedre din synlighed i søgeresultaterne ved at forstå og anvende rel=”ugc” og rel=”sponsored” korrekt.

Transkribering

Linkbyggerne episode 2: de to nye no-follow attributter

Alexander Leo-Hansen: Hej og velkommen til. Mit navn det er Alexander Leo-Hansen. Jeg er Head of Outreach herude i Obsidian Digital. Arbejdede med linkbuilding de sidste 5-6 år. I dag skal vi tale om de to nye attributter til no-follow og jeg har taget min gode kollega Henrik Bondtofte med.

Henrik Bondtofte: Yes. Jeg har arbejdet med linkbuilding i snart 20 år og vi laver jo rigtigt meget med link sammen Alexander, så det er vildt fedt at vi kan have de her samtaler.

Alexander Leo-Hansen: Ja. Og hvad, altså der er jo kommet de der to nye, relativt for nyligt de der to nye attributter.

Henrik Bondtofte: Det er rigtigt.

Alexander Leo-Hansen: Kan du fortælle lidt mere omkring det?

Henrik Bondtofte: Ja eller jeg synes måske vi skal starte med en introduktion til hvad no-follow tagget i det hele taget er. Fordi det er jo egentligt et tag Google introducerede tilbage i 2005. Jeg mener også Yahoo og Bing var også med på introduktionen af det. Dengang introducerede man no-follow tagget for at give webmastere en måde og hvad skal man sige, og påklistre et mærkat på udgående links fra et website som var lavet af en bruger. Helt, altså meget meget præcist var det egentligt lavet meget til kommentarspams som var et kæmpe, kæmpe stort problem tilbage i 2005. Altså at du har en artikel en bruger kan komme ind og kommentere, særligt på wordpress sites, så kunne du inputte dit website. Dit navn bliver så til linket til websitet.

Den her taktik den var meget udbredt og Google var rigtig dårlig til faktisk at give særligt meget værdi til de sider som brugte den her shady taktik. Så Google kom med det her tag man så kunne sætte på de her kommentar links, så generelt set sætte på links til sider man gerne vil linke til, men hvor man ikke nødvendigvis stoler eller personligt står inde for det man linker til.

Så man fik altså en mulighed for at linke ud som jo i bund og grund er en anbefaling af en anden hjemmeside, bortset fra at du nu kunne lave en anbefaling som du ikke helt stod inde for. Og det det aktivt gjorde no-follow linket, det var at det sørgede for at der ikke blev overført noget pagerank til den side der blev linket til. Så at bruge no-follow linket annullerer egentligt overførslen af pagerank til et andet website.

Alexander Leo-Hansen: Ja og det var, og det er jo så det som du siger det har været lidt i forhold til det her kommentarspam der har været dengang og hvad er det så de to nye attributter de er, hvad er de lavet til?

Henrik Bondtofte: Jamen altså de er lavet til, basically meget af de samme som det de egentligt var lavet til i 2005 fordi det Google egentligt også ønskede man gjorde med no-follow tagget dengang det var hvis man gik ud og købte nogle links eller hvis man solgte links, at så skulle man selvfølgeligt putte no-follow attributten på linket. Men der er jo ikke mange der har lyst til at købe et link hvor pagerank værdien er fjernet, fordi typisk køber man jo netop linket for at få den her værdi kanaliseret over på ens website.

Men de to nye de hedder rel=’sponsored’ og rel=’ugc’. Og ugc det står for user generated content, altså det brugerskabte indhold. Det kunne være på et forum eller en profilside eller et eller andet hvor en bruger har mulighed for at linke ud. Og det kan jo give fin værdi, særligt på sådan nogle sociale sider at man har muligheden for at linke ud, men man vil måske som webmaster gerne have at brugerne kan linke ud, hvad er det nu det hedder, uden at man egentlig giver noget sin eller anbefaler andre sider, fordi man ved ikke hvad det er for en side. Og du har som udgangspunkt ansvar som webmaster for alt det der foregår på dit website. Det er i hvert fald sådan Google har det og de har jo faktisk også for nyligt været ude og sige, at generelt set, ugc, altså brugerskabt indhold på dit website, det bliver taget med i en kvalitativ vurdering af dit website som helhed. Så det at man har et forum hvor der er masser af stavefejl og alt muligt, det bliver altså også brugt til at vurdere resten af websitet, som er lidt af et sidespor men meget interessant.

Rel=’sponsored’ det ønsker Google at man sætter på alle links man køber, så man laver altså et no-follow link med attributten sponsored sådan at Google får at vide, det her det er et sponsoreret link. Der er blevet betalt penge for det her link kom op og det gør jo så at Google har den ekstra viden hvis der er nok der vælger at bruge tagget, så kan de jo blive markant bedre til og identificere hvornår er der tale om et købt link og hvornår er der ikke tale om et købt link, noget som Google siger at de er rigtigt gode til, men noget vi kan se de ikke altid er så gode til.

Alexander Leo-Hansen: Men giver det så mening og sætte det her tag på, eller be om at sætte det på, hvis du nu skulle gå ud og prøve og købe links til dit site.

Henrik Bondtofte: Altså det kommer an på hvorfor du gerne vil bygge links, hvis du gerne vil bygge links for at der kommer nogen og klikker på dit link og bliver taget videre til det website, så giver det fin mening. Hvis du gerne vil have dit link i en artikel på en hjemmeside for at forbedre din rankings, så giver det ikke så meget mening at sætte det på fordi du beder aktivt om at der ikke skal overføres værdi til dit website.Man skal så huske på, selvom man bruger, hvad er det nu det hedder, no-follow tagget også selvom det er med, hvad er det nu det hedder, en sponsored attribute, så skal man huske på at der kan stadig overføres noget relevant, så et link kan stadig godt have en værdi, men den værdi man er mest interesseret i at få den bliver altså ikke overført med. Så jeg ville nok ikke selv bede om at få det på hvis det var at jeg fik lavet en advertorial artikel.

Alexander Leo-Hansen: Ja ja og det er vel også et ret godt træk fra Google som du også lidt var inde på at de får lidt et bedre overblik over hvilke steder på et site hvor der måske angiveligt bliver solgt links fra, så de kan få lidt bedre overblik over det og så kan de jo, lave deres analyse ud fra det.

Henrik Bondtofte: Lige præcis. Og man kan også sige, hvad kunne man, et tænkt scenarie, lad os sige at, Disney kom og gerne vil købe nogle artikler inde på et medie og øhm, de vil så gerne have det her rel=’sponsored’ på fordi Disney er der ikke for at arbejde med SEO link, fordi de køber måske bare noget native advertising. Hvad kunne man, hvad kunne Google bruge det til, lad os nu sige at det bare er nogle få virksomheder der køber det native advertising som så får det her sat på, men andre vil ikke. Kunne Google bruge noget af det til noget?

Alexander Leo-Hansen: Ja det kan de jo og det er jo også lidt der hvor det kan blive et problem for dem som måske ikke er helt så store og corporate og Disney og alle de store der nok med garanti overholder reglerne ned til mindste punkt. Så man, altså Disney hvis vi tager udgangspunkt i dem, de er jo lidt med til og, og når de bruger de der tags, så giver de jo lidt noget viden til Google så de kan få et overblik over, hvor der for eksempel på et vilkårligt site, hvor der måske bliver solgt links fra.

Henrik Bondtofte: Ja og det er jo nemlig typisk sektioner ikke?

Alexander Leo-Hansen: Og der kan man jo-

Henrik Bondtofte: At det bliver gemt så man har-

Alexander Leo-Hansen: Præcist.

Henrik Bondtofte: en speciel sektion til det man sælger og det kunne man i hvert fald sådan, med små datasæt godt formode

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo så nok også noget altså, nu har det kun været her i et lille års tid eller måske halvandet års tid, så det er jo nok også noget de måske har på tegnebordet sådan på sigt. Men det kræver også lidt at de kan se at folk de faktisk bruger de her tags.

Henrik Bondtofte: Ja.

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo nok altså under en procent der nok faktisk bruger sådan nogen tags her.

Henrik Bondtofte: Det tænker jeg.

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo så hvad man vælger at gøre men på sigt der har Google nok et endnu bedre overblik, hvilke sider der bruger de her tags og hvor sitet det bliver. Så kan de jo så prøve at se om de ikke kan mappe et site hvor at de måske sælger links på.

Henrik Bondtofte: Ja lige præcis, lige præcis så man får en lille stump, en lille del af universet så kan det godt regnes ud til resten. Så potentielt set lidt, lidt risikobetonet det der er gang i, men man kan sige, og det kræver at der er en god adoptions rate, det vil sige det kræver at folk bruger det før Google kan bruge det til noget. Og det kan man sige, adoptionsraten som jeg ser det, ser ikke så fornuftig ud som det er lige nu. Det er lidt noget andet med ugc, men det er fordi at der er ballade, for eksempel forskellige wordpress plugins og så videre. Og der har man som webmaster måske også mere interesse i at sige, det her det er brugerskabte, her har jeg solgt et link. Fordi du må i princippet heller ikke sælge et link i forhold til Google,

Nu er du så også hænde i forhold til regler, jeg tror man skal skynde sig at sige, der er jo en kæmpestor forskel på at man går ud og køber artikler, om det er noget lovgivningsmæssigt for eksempel markedsføringsloven og så videre, altså en rigtigt lov og om hvorvidt det er et brud eller en gradbøjning af retningslinjer for en privat virksomhed. Fordi man kan sige at i Danmark der er der ikke nogen krav om at vi skal underliggende tagge annoncør betalt indhold med, rel=’sponsored’, det er jo underliggende tag, og det er jo ikke noget brugeren kan se. I Danmark har vi omvendt nogle regler der siger at en bruger der læser noget skal kunne afkode om der er tale om annoncør betalt indhold, altså er det her en form for reklame?

Men det er to vidt forskellige ting der slet ikke hænger sammen. Det ene det er et signal til Google, det andet det er et signal til forbrugeren. Problemet er bare Google selvfølgeligt nok også bruger de signaler man så sender når man skriver det er annoncør betalt indhold, hvor man kan sige at i andre lande kan det være sværere at se hvornår er der tale om annoncer, men det er jo så en helt anden snak man er i ude i der. Men det er altså et underliggende meta tag, så det er udelukkende til Google man fortæller det.

Alexander Leo-Hansen:Ja netop, altså det er jo ikke, altså den almene bruger opdager jo slet ikke at der er det her tag.

Henrik Bondtofte: Overhovedet ikke.

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo så der hvor at de lidt større virksomheder de måske også bare laver de her artikler i forbindelse med at de skal have noget trafik over på deres site.

Henrik Bondtofte:Ja eller sælge, som du ser Disney Plus for eksempel derude med store tilbud og sådan noget. De køber jo ikke de her native advertising rundt omkring, men der er jo link til hjemmesiden. Men når man tjekker op på det, altså det er jo sådan nogen steder der hvor du kan være sikker på de gør det ikke for linkværdien, den er de squ ligeglade med. De har masser af autoritet og det handler mere om at markedsføre et budskab.

Alexander Leo-Hansen: Ja og der er det jo også vigtigt at sige i forhold til når det er rel=’sponsored’ vi taler om, det er jo ikke kun hvis man køber links, det er jo også hvis man laver fill-in links.

Henrik Bondtofte: Ja ja, det dækker nemlig også.

Alexander Leo-Hansen: Hvor man så også kan sætte det ind på, så det er jo lidt, jeg ved ikke om man kan sige det er næsten når der kan være lidt penge involveret.

Henrik Bondtofte: Det er lige så snart.

Alexander Leo-Hansen: I forbindelse med et eller andet, når der er et eller andet

Henrik Bondtofte: Jo det er lige præcis det Google siger.

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo-

Henrik Bondtofte: Lige så snart der bliver udvekslet en eller anden form, det kunne også være en tjeneste, at jeg gør noget for dig, du gør noget for mig, det er det samme, altså så er det sponsoreret, det er betalt på den ene eller anden måde. Om det så er med vennetjenester eller med økonomiske midler, det er sådan set lidt ligegyldigt i bund og grund.

Alexander Leo-Hansen: Så det afhænger lidt af, ja om der er noget i det eller om man faktisk linker helt normalt ud til et site fordi man faktisk synes at det er noget rigtigt godt koncept.

Henrik Bondtofte: Ja.

Alexander Leo-Hansen: Og det er jo lidt der hvor man så kan begynde at kigge på sådan noget Evergreen Content og fokusere på at lave, lave rigtigt godt og lækkert content der også kan vare, i hvert fald være relevant de næste mange år. Så måske begynde at opdatere løbende hele tiden.

Henrik Bondtofte: Ja det vil altid øge chancen også for løbende links der kommer ind til det. Man kan sige også i forhold til, noget, noget jeg ikke har fået fulgt så meget op på, men jeg synes det er lidt interessant det er øhm, i forhold til hvordan jeg lige sponsor den fra affiliate sites, store affiliate sites, det er faktisk noget jeg ikke har gravet så meget ned i. Kan det have negative konsekvenser hvis man har et rent affiliate site, alle udgående links det er affiliate links men man deklarerer dem ikke. Det ved jeg faktisk ikke.

Alexander Leo-Hansen: Nej jeg tror det er ret interessant at prøve at kigge på og se om der er en eller anden effekt ved det, men altså man skal jo nok også kigge lidt på at deres forretningsmåde det er jo bare at sætte brugerne ud til affiliate sites og så kan man måske kigge lidt på i forhold til de links der kommer til de her sites, de linker til. Der kan man selvfølgeligt kigge på, men det kommer jo så også an på hvordan er redirected sat op i forhold til det affiliate netværk du har.

Henrik Bondtofte: Her der er tit en masse scripts og alt muligt andet der skal ind i det, men det er interessant at se om det kan have positive effekter at deklarere det hele. Altså man kan sige, da jeg arbejdede meget med affiliate sites for 7-8 år siden der lavede vi jo alle mulige tunnel hop og så videre, øhm for at Google faktisk ikke kunne se man ledte brugeren videre til et affiliate link, så vi havde en mellemhops link med en ventestation, meta refresh og alt muligt, altså Google kunne bare ikke se når brugeren klikkede på noget, så blev de sendt videre til et affiliate site, fordi vi havde en ide om hvis man lukkede ned for det så ville Google bedre kunne lide websitet fordi, altså som udgangspunkt kan Google jo slet ikke lide affiliate websites. I bund og grund så er det jo click arbitage.

Du sender en bruger ind på en side for at sende brugeren videre. Google’s, Google vil altid foretrække at det er Google der sender brugeren derind i stedet for som udgangspunkt

Alexander Leo-Hansen: Hvad tænker du i forhold til købte links hvis det så bliver sådan det er rel=’sponsored’ tag på, har det så stadig en værdi i det store hele for en website, altså de får stadigvæk et link men der er jo nok ikke, der er ikke nogen værdi i udadtil, men-

Henrik Bondtofte: Der er ikke noget pagerank, men det kan stadig overføre trust som er en svær størrelse. Øh altså at få et link fra WhiteHub.com eller et eller andet det er squ da meget fedt og follow, det vil have en eller anden positiv effekt. Et wikipedia link har også en stor effekt, det er også et no-follow link. Det kan have en stor effekt, det kommer jo lidt an på din linkprofil i forvejen også, har du, det med trust det meget hvis du ikke rigtigt har noget trust så nogle gode trusty links kan virkelig gøre en stor forskel og der er det i princippet ligegyldigt om det er no-follow.

Alexander Leo-Hansen: Ja præcis og det er jo også, altså det er jo også meget udtrykt hvis du kun har 100% no-follow links.

Henrik Bondtofte: Ja.

Alexander Leo-Hansen: Eller i hvert fald links der ikke er no-follow.

Henrik Bondtofte: Det er et meget unaturligt scenarie. Altså man vil aldrig, for et website der har 100 indgående links bare, der vil der være nogen no-follow links. Hvis jeg ser et website der har 100 indgående links uden en eneste no-follow, så ved jeg det hele er bygget. Altså det kan man næsten gå ud fra med det samme. Det er ligesom det samme som hvis man kun har høj domæne autoritet eller en anden type rene links der kun er en type af.

Alexander Leo-Hansen: Hmm ja og det er jo selvfølgeligt bare et stort problem, så det er jo også det vi advokerer meget for, det er jo bare så naturlig en profil som overhovedet muligt,

Henrik Bondtofte: Spred det ud og få no-follow links og ikke no-follow links, og det kan da også godt være man lige skal have er no-follow sponsored med. Det var måske ikke der hvor jeg havde givet 8000 kroner for linket eller for at få det på, det kunne godt være det var for et lidt billigere site. Men øh, men altså ja skal no-follow links være en del af ens naturlige profil, det skal de og så skal sponsored så også? Ja i princippet hvis du har mange indgående links så giver det mening igen at gå ud og købe dem selvom det faktisk ikke har øh pagerank værdi, men det har jo stadig det her marketings relevans og troværdighed så det har stadig en værdi. Hvis man ikke har nogen af dem så ville jeg stadig, så ville jeg faktisk gå ud decideret og købe dem.

Alexander Leo-Hansen: Man kan selvfølgeligt også måske prøve og spekulere i hvad eller i hvert fald prøve at teste lidt hypotesen som jeg tænker i forhold til at hvis man bygger links så også køber lidt links hist og her, hvis man så laver nogen af de links man køber, det er så nok ikke dem til 8000, måske til 500 kroner eller 1000, hvad det nu er, sætter et falsk sponsored task på det, så kan man måske  arbejde med den hypotese om at så Google de siger okay, de her links de har den her ene procent de har, det er noget de har købt for, så er de andre-

Henrik Bondtofte’:Fordi det har de deklareret.

Alexander Leo-Hansen: Ja fordi de er deklareret og så fordi de andre de er ikke deklareret så kan man måske se om der er noget der i hvert fald. Det er jo-

Henrik Bondtofte: Ja. Jeg tror ikke de bruger det på den måde, men det kan sagtens være.

Alexander Leo-Hansen: Forhåbentligt ikke, fordi så umiddelbart så skulle det være relativt nemt så jo lige at deklarere nogle få links og så-

Henrik Bondtofte: Præcis det er alt for nemt og claime.

Alexander Leo-Hansen: og så gøre det på den måde.

Henrik Bondtofte: Lige præcis øh.

Alexander Leo-Hansen: Ja.

Henrik Bondtofte: Lige præcis, lige præcis med tanker for hvorfor det ikke fungerer sådan fordi det er meget nem at game ikke, så laver vi for hver gang vi laver 100 links så er 5 af dem øh sponsored, så ryger resten bare igennem som øh som relationelle links. Ej så simpelt fungere, selvom man nogen gange gør Google klogere end de er så er det alligevel ret sofistikeret det de kan finde ud af. Men der er også, der er også mange hvor man giver dem mere credit end de skal have. Der er mange ting de stadig ikke kan se.

Alexander Leo-Hansen: Ja og så, det er jo også det som vi i hvert fald har gentaget nogle gange, det er jo at det er også meget nyt det her rel=’sponsored’  og det er nok også lidt mere udbredt i udlandet kontra Danmark.

Henrik Bondtofte: Helt sikkert.

Alexander Leo-Hansen: Men det er jo også det vi ser bare generelt øhm, link wise når man kigger på Danmark og så udlandet, så ser det ud som om vi kan lave flere ting normalt i Danmark kontra udlandet, og det er jo måske fordi det er et lille marked, det er et lille marked.

Alexander Leo-Hansen: Så det er jo, det er jo hver deres forretningsmodeller kan man sige.

Henrik Bondtofte: Helt korrekt. Jeg synes vi sådan har afdækket de nye attributter meget godt.

Alexander Leo-Hansen: Ja jeg synes vi kom- godt rundt om og-

Henrik Bondtofte: Jeg synes ikke-

Alexander Leo-Hansen: så må folk seriøst stille nogen spørgsmål hvis de, hvis de er nysgerrige på-

Henrik Bondtofte: Ja hvis der er noget du ikke har fået besvaret.

Alexander Leo-Hansen: på nogen af, nogle af de forskellige attributter og så kan vi jo altid besvare spørgsmålet.

Henrik Bondtofte: Uddybe det lidt mere. Ja. Det kan jo være der kommer, der er jo sandsynligvis meget mere at fortælle om det om et år eller to, så ved vi også om Google er gået væk fra det igen, det kan helt være de fjerner det.

Alexander Leo-Hansen: Ja.

Henrik Bondtofte: Øh det kan vøre det begynder at blive integreret i rigtigt mange især mesh systemer helt automatisk. Hvis det lige pludseligt native bliver indbygget i, i WordPress, du kan jo gøre det med sponsored, du kan gøre det med ugc. Men du skal jo altid tage stilling til sponsored, eller man kan sige det ville være farligt hvis WordPress bare begyndte at deklarere alt som sådan i hvert fald.

Alexander Leo-Hansen: Ja, ja, ja.

Henrik Bondtofte: Men det kan være der kommer en boks man kan vælge ‘is this sponsored?. Push yes’ og så inputter den det, så man kan sige som det er lige nu det er nærmest en superbruger eller folk der arbejder på store sites der måske selv har mange artikler der overhovedet er inde og kigge på det her eller overhovedet ved det eksisterer.

Alexander Leo-Hansen: Ja ja. Det er, jamen det er, det har du 100 % ret i så det bliver i hvert fald at følge med i og se hvad der udvikler sig og hvordan det ser ud om måske fem år, om det er blevet mere udbredt.

Henrik Bondtofte: Eller om det er dødt.

Alexander Leo-Hansen: Ja.

Henrik Bondtofte: Fordi det er jo sket før også jo at de prøver og indsamle noget data, hvor det, det lykkes ikke. Vi så det med Google Plus for eksempel.

Alexander Leo-Hansen: Ja det er ret godt det, det-

Henrik Bondtofte: Altså det, he, he, he

Alexander Leo-Hansen: det er et super godt eksempel.

Henrik Bondtofte: Det brugte vi rigtigt meget tid på fuldstændigt unødvendigt men-

Alexander Leo-Hansen: Ja.

Henrik Bondtofte: sådan er det jo nogen gange.

Alexander Leo-Hansen: Yes. Jamen øh, vi siger tak for denne her gang og tak fordi du kiggede med. Og ja endeligt skriv nede i svar feltet hvis du ser videoen her i forhold til hvad du tænker at høre om, måske næste gang eller om vi har brug for at uddybe lidt.

Deltag i diskussionen